DPD Polska wspiera logistycznie Grand Press Photo

DPD Polska drugi rok z rzędu wspiera logistycznie organizację prestiżowego konkursu Grand Press Photo. Dzięki współpracy z DPD Polska wystawa odwiedza największe miasta w Polsce: Warszawę, Białystok, Gdańsk, Szczecin, Poznań, Kraków, Częstochowę, Lublin, Katowice, Łódź, Bydgoszcz oraz Rzeszów. Co roku ogląda ją nawet 80 tysięcy osób. Gala finałowa „GRAND PRESS PHOTO 2011” odbędzie się 12 maja o godz. 15:00 w warszawskiej Kinotece na placu Defilad 1.

Grand Press Photo to nie tylko błysk fleszy, nagrody i gratulacje. To także cały proces logistyczny, który stoi za przedsięwzięciem. By wszystko sprawnie poszło konieczna jest współpraca kilkudziesięciu osób: lokalnego organizatora, ekip technicznych, które montują i ustawiają ekspozycję oraz dyspozytora i kierowcy DPD Polska.

Wstępny harmonogram wystaw jest sporządzany jeszcze przed rozpoczęciem całego cyklu. Na około dwa tygodnie przed przeniesieniem ekspozycji do nowego miasta zgłaszane jest zapotrzebowanie na samochód dostawczy. W ciągu następnych kilku dniu dopracowywane są szczegóły: adresy odbioru, zezwolenia dla kierowców , jeżeli takie są wymagane, by wjechać np. na zamknięte dla ruchu obszary. Wystawy przewożone są prawie zawsze nocą.

Otrzymujemy bezpośredni kontakt do kierowcy, dlatego już w dniu przejazdu możemy na bieżąco koordynować i kontrolować status przesyłki. Dla kierowców, z którymi pracujemy, nie ma rzeczy niemożliwych - mówi Bartosz Soja, zastępca Dyrektora ds. Marketingu PRESS - przez ponad rok naszej współpracy nie wydarzyło się nic, co zakłóciłoby dostarczenie wystawy do któregoś z miast. To wyraz profesjonalizmu ze strony naszego partnera - DPD Polska. Cieszę się, że proces logistyczny został powierzony jednej z wiodących firm kurierskich.

Fakt, że jesteśmy partnerem logistycznym Grand Press Photo już drugi raz z rzędu to wyraz zaufania
i wiary w skuteczność naszych działań. Jesteśmy dumni z tego, że możemy wspierać tak prestiżowe wydarzenie przyczyniając się jednocześnie do krzewienia kultury
- mówi Aneta Gasparska, Kierownik Działu Marketingu i Komunikacji, Rzecznik Prasowy DPD Polska.

Jak w każdym przedsięwzięciu na dużą skalę nie obyło się bez drobnych przeszkód, które dzięki współpracy z DPD Polska zostały szybko pokonane – mówi Bartosz Soja. Podczas organizacji wystawy w Pasażu 13 na krakowskim rynku okazało się, że w tym samym dniu odbywa się tam wielki koncert z okazji 30-lecia NZS-u. Na rynku wzniesiono scenę, stało mnóstwo pojazdów obsługi technicznej, wozy transmisyjne telewizji i widownia kilkudziesięciu tysięcy osób. Na szczęście dzięki kreatywności naszego partnera logistycznego wszystko skończyło się pomyślnie. Stanowimy zgrany zespół, dlatego też z wielkim entuzjazmem podchodzimy do tegorocznego Grand Press Photo– dodaje Bartosz Soja.

To nie pierwszy raz, kiedy DPD Polska wspiera logistycznie wydarzenia kulturalne. Do tej pory Firma czynnie uczestniczyła w organizacji wystawy ,,National Geographic – Ostatnie takie miejsca na Ziemi’’ oraz ""Polska na filmowo"- jako partner projektu promocji dziedzictwa kinematografii polskiej.

DPD Polska realizuje ideę odpowiedzialności społecznej biznesu w trzech głównych obszarach: Planeta, Ludzie, Społeczność. Firma działa zgodnie z filozofią mówiącą o tym, że czerpiąc z lokalnych zasobów, by się rozwijać, przedsiębiorstwo powinno dla równowagi oddać coś z powrotem do lokalnej społeczności.

Stara się wspierać inicjatywy związane z kulturą. Jako partner logistyczny DPD wpiera mobilne programy, udostępniające kulturę również poza wielkimi ośrodkami miejskimi. DPD Polska pragnie dbać o lokalny dorobek kulturalny wprowadzając w życie hasło „myśl globalnie, działaj lokalnie”.

o Grand Press Photo 2011:

1 lutego rozpoczęła się siódma edycja Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Prasowej - Grand Press Photo 2011.

Miesięcznik ”Press” zaprosił do udziału w konkursie wszystkich zawodowych fotoreporterów – zarówno tych pracujących dla redakcji prasowych, agencji informacyjnych i agencji fotograficznych, jak i freelancerów.

W tym roku oceniane były fotografie wykonane między 1 kwietnia 2010 roku a 31 marca 2011 roku. Termin nadsyłania zdjęć minął
1 kwietnia br.

Tradycyjnie już przewodniczącym jury Grand Press Photo – który wskazał Zdjęcie Roku -był zwycięzca prestiżowego światowego konkursu World Press Photo. Obok niego w jury zasiedli polscy zawodowi fotoreporterzy i fotoedytorzy. W tym roku jury przewodniczył utytułowany amerykański fotoreporter Lucian Perkins - jego zdjęcie z Czeczenii wygrało World Press Photo w 1996 roku. Perkins przez 27 lat był fotoreporterem „The Washington Post”, dokumentował największe wydarzenia na świecie; jest dwukrotnym laureatem Nagrody Pulitzera.

Zdjęcia zostały ocenione w pięciu kategoriach: Wydarzenia, Ludzie, Życie codzienne, Sport, Przyroda – osobno zdjęcia pojedyncze, osobno fotoreportaże. Jeden autor mogł zgłosić maksymalnie pięć pojedynczych fotografii i trzy fotoreportaże. W każdej kategorii zostały przyznane nagrody, a spośród wszystkich nadesłanych prac wybrane zostało też Zdjęcie Roku – jego autor otrzymał 10 tys. zł.

 

O DPD:

Wysyłając 2 miliony międzynarodowych paczek dziennie, DPD jest jedną z wiodących firm kurierskich w Europie. DPD oferuje swoim klientom szerokie spektrum usług krajowychi zagranicznych. Portfolio produktów obejmuje przesyłki standardowe i ekspresowe z możliwością śledzenia przesyłek w trybie on- line, wysyłkę poprzez punkty nadawczo – odbiorcze (Parcel Shop) aż po indywidualne rozwiązania dla klientów biznesowych. DPD posiada ponad 500 punktów w 39 krajach, 22 000 zatrudnionych osób i 15 000 pojazdów działających w imieniu 200 000 klientów biznesowych jak również tych działających na mniejszą skalę i prywatnych nadawców. DPD jest zarządzane przez CEO – Arnolda Schroven. Francuski GeoPost Group, będący częścią La Poste, jest większościowym udziałowcem DPD. Udziałowcem mniejszościowym jest DPD Systemlogistik GmbH& Co. KG (10,47 procent udziałów) oraz DPD Zeitfracht GmbH & Co. KG (6,21 procent udziałów).

O GeoPost:

GeoPost, główny gracz na rynku przesyłek ekspresowych, zrzesza firmy działające w ramach LaPoste. Działając w Europie, obsługuje ponad 230 krajów w imieniu 300 000 klientów na świecie. Dziś, grupa GeoPost zajmuje 1 miejsce we Francji i 3 miejsce w rankingu Europejskim, mając, w 2007, roku obrót roczny w wysokości 3,1 bilionów Euro.

.